Menu

Индустрија је врло значајна у привредној активности општине, без обзира на тешкоће кроз које пролази. Параћин већ дуже од једног века носи епитет познатог индустријског центра. Производња у области индустрије је веома разнородна, од производње стакла, цемента и прехрамбених производа, па до производње грађевинског материјала и електро-енергетске опреме.

Све до почетка деведесетих година прошлог века индустрија је била у константном развоју, да би наступањем кризних догађаја у земљи дошло до наглог опадања привредних активности. Процес приватизације није био успешан у многим предузећима.

Фабрика штофова је потпуно престала са радом, док је Српска фабрика стакла после промене неколико власника остала да ради, али са знатно мање радника него некада, након чега је проглашен стечај који је убрзо укинут што је довело до додатног смањења броја радника. Фабрика кондиторских производа „Параћинка“ и фабрика електро-енергетске опреме „Будућност“ су такође мењале власничку структуру, што се негативно одразило и на сам ниво производње и положај на тржишту.

Једина успешна приватизација је извршена у Фабрици цемента у Поповцу. Фабрика послује успешно и по највишим светским стандардима. Ипак, и у њој ради знатно мање радника него некада.

Носиоци привредног развоја су, поред цементаре као једног од три „гиганта“ из времена бивше Југославије, домаћа мала и средња предузећа, како новооснована тако и она која су наставила са пословањем после промене власничке структуре. Структура регистрованих предузећа према сектору делатности у општини Параћин показује тренд сличан трендовима у другим општинама округа. Највећи број регистрованих предузећа је у области трговине, индустрије, транспорта и финансијских и других услуга. Према величини највећи је број малих предузећа (98,7%). Што се тиче производних предузећа, највише их је из области прехрамбене индустрије, конкретно из области производње кондиторских производа, прераде млека и млечних производа, прераде меса и производње месних прерађевина, производње сокова и алкохолних пића. Ту су и предузећа за производњу грађевинског материјала, прераду дрвета, прозводњу металне галантерије и производњу папирне амбалаже.

Из области услужних делатности највише има предузећа за пружање туристичко-угоститељских услуга док је најразвијенија грана трговина јер је Параћин одувек био трговински центар, што потврђује и чињеница да је око 50% активних регистрованих фирми из ове области.

У Параћину је велики број локалних привредника који граде или проширују своја производна постројења. Неке од значајнијих фирми у области прехрамбене индустрије, производње меса и месних прерађевина као што су Магнум ДОО, месара Николић, СИМ Фарм, Гала ДОО, Богдановић, Месо-ток Рашић... у области производње млека млекара Михајловић, производња кондиторских производа компанија АД Чоколенд, Параћинка АД и Пионир ДОО, производња безалкохолних и алкохолних пића фирма Бахус ДОО и БМ Трговина.

Што се тиче индустрије производње грађевинског материјала значајнија предузећа су Матокс АД, Транскоп ДОО, СЗТР Љуба Инвест...

Поред производних гради се и значајан број угоститељских објеката са смештајним капацитетима као што су објекти на Карађорђевом брду, РМ Стубица која гради хотел у Сисевцу, Колиба Грза која проширује своје капацитете, изграђено је Етно село Столово код ауто пута, Престиж проширује своје смештајне капацитете...

Задатак Привредног савета је давање иницијатива, сугестија и мишљења везаних за економски развој, разматрање стратегија, планова и програма и одлука од значаја за привреду и економски развој и праћење спровођења планова и програма локалног економског развоја, а нарочито:

  • доношење закључака, препорука и мишљења, од важности за унапређење пословне климе у локапној заједници;
  • достављање наведених аката Скупштини општине, Општинском већу и председнику општине са предлогом за предузимање одговарајућих мера из надлежности тих органа;
  • припрема предлога Стратешког плана;
  • припрема измена и допуна постојећег Стратешког и акционог плана;
  • припрема годишњих планова имплементације (План имплементације пројеката економског развоја);
  • праћење и оцена реализације пројеката и пројектних задатака из Стратешког плана;
  • пружање подршке Канцеларији за локални економски развој у обављању свих функција из надлежности Канцеларије за локални економски развој
  • давање мишљења и предлога за унапређење рада општинске управе, јавних предузећа, установа, организација и служби чији је оснивач Скупштина општине Параћин ради побољшања услова за привређивање у општини

Преузмите решење

Преузмите правилник

Чланови привредног савета:

Милош Милијевић“Моравацем”, Параћин
Радиша Миљковић“Еуро-лин” д.о.о. Параћин
Нарсид Мујкић“Рофих” д.о.о. Поповац
Мирослав Ђурић“Полет” д.о.о. Параћин
Радосав КочинацУдружење малих привредника
Радојка Миловановић“РМ” д.о.о. Стубица
Александар Љубинић“Транскоп” д.о.о. Параћин
Јованка Станојевић“Пионир” д.о.о. Параћин
Мирољуб Милић“Милић” д.о.о. Параћин
Славиша Симић“Магнум” д.о.о. Параћин
Младен Вељовић“Бахус” д.о.о. Параћин
Небојша РатковићПомоћник председника општине задужен за област локалног економског развоја
Марија МиленковићПомоћник председника општине задужена за област јавних служби
Дејан МиладиновићЧлан општинског већа
Дејан НешићЧлан општинског већа
Анита НешићРуководилац службе у филијали Националне службе за запошљавање
Сања ПоповићДипломирани грађевински инжењер

Према Споразуму бр.08-3-94/21 од 02.08.2021.год. закљученом између Општине Параћин и Агенције за привредне регистре, наша општинска Канцеларија носи редни број 17 и задужена је за пријем свих захтева поднетих са циљем регистрације привредних субјеката и предузетника. Општинска канцеларија је у обавези да достави документацију, најкасније наредног дана, Агенцији за привредне регистре.
У нашој канцеларији врши се физички пријем документације, завођење и издавање потврде о пријему исте, а затим се поштом прослеђује Агенцији за привредне регистре.

За регистрацију привредног субјекта (предузетничке радње), потребно је приложити: 

  • личну карту
  • Захтев, који се попуњава на лицу места, електронским путем, у кацеларији бр.4 у општини Параћин у ул. Томе Живановића 10
  • Доказ о уплати накнаде за оснивање прописане Одлуком о накнадама за послове регистрације и друге услуге које пружа Агенција за привредне регистре. 

Након попуњавања, захтев се брзом поштом шаље у Београд у Агенцију за привредне регистре на регистрацију. 

По приспећу решења из АПР-а, позивају се предузетници да преузму решење и дају им се информације за даље поступање

На захтев привредног субјекта, канцеларија даје информације потребне за издавање следећих докумената:

  • потврда
  • преписа решења
  • извода
  • као и за брисање, или све врсте промена које привредно лице захтева, а тичу се предузетничких радњи.  

Све потребне информације налазе се на сајту Агенције за привредне регистре. (https://www.apr.gov.rs/usluge/eusluge/eregistracija-osnivanja-preduzetnika.2406.html )
Поред тога, у канцеларији се могу добити и уверења из архиве локалне самоуправе о трајању предузетничких радњи које су основане до 2005. године.

За све додатне информације:
Канцеларија бр.4
035/563-601, локал 125
маил: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Општина Параћин
Томе Живановића 10, 35250 Параћин

SAJMOVI POLJOPRIVREDE U NOVOM SADU

  • 2020. godine - zbog pandemije korona virusa nije organizovan odlazak na sajam
  • 14.05.2019. godine. Sajam je posetilo 150 poljoprivrednika, dok su kao predstavnici opštine sajam posetile: Slavka Jovanović, Slađana Ljutić i Dragana Bogdanović
  • 17.05.2018. god. Sajam je posetilo 150 poljoprivrednika, dok su kao predstavnici opštine sajam posetile: Slavka Jovanović, Slađana Ljutić i Dragana Bogdanović
  • 16.05.2017. god. Sajam je posetilo 150 poljoprivrednika, dok su kao predstavnici opštine sajam posetile: Slavka Jovanović, Slađana Ljutić i Dragana Bogdanović
  • - Сајам пољопривреде у Новом Саду – мај 2022. – сајам је посетило 78 пољопривредника

SAJMOVI U INOSTRANSTVU

  • 2020. godine - zbog pandemije korona virusa nije organizovan odlazak na sajam
  • 2019. god. – '' AGROEXPO'' - Izmir (Turska) od 07.-10.02.2019.god. 35. poljoprivrednika, dok su kao predstavnici opštine sajam posetile Slađana Ljutić i Dragana Bogdanović
  • 2018. god. – nije se išlo na sajam 
  • 2017. god. – ''AGROTECH'' – Kielce (Poljska) od 15.03.-20.03.2017. god. 26.poljoprivrednika, dok su kao predstavnici opštine sajam posetile : Slađana Ljutić i Slavka Jovanović
  • - Сајам пољопривреде у Измиру – фебруар 2022 – сајам је посетило 26 пољопривредника

Budućnost LLC from Paraćin, Tome Živanovića bb

  • The total basis of the hall is 1,625 m2, which can be seen from the attached copy of the plan.
  • The basis of the production part is about 1,480 m2 (about 118m long and 12.5m wide)
  • Hall height (up to the roof structure is 7.60 m) 
  • The hall has one bridge crane, with a load capacity of 6.3 tons.
  • The height of the hall to the crane track is 6.3 meters.
  • There are 3 entrances to the hall (2 from the side and one from the front).
  • Each entrance is 4 meters high and 4 meters wide. 
  • There is an annex to the hall with total area of 250 m2 (warehouse space, height 3.6 - 3.0 m).
  • Office space has about 290 m2 (2 levels, GF + 1, 145 m2).
  • Office space is organized in 8 offices (3 on the ground floor and 5 on the first floor, with 4 bathrooms, kitchen...).
  • The hall is supplied with electricity by a transformer of 1,000 KVA, located in MBTS 2x1000 KVA, so that, in case of need, it is possible to add another transformer.
  • There are 2 compressors in operation to supply compressor air, for the needs of higher capacity there is a compressor that can be put into operation immediately
  • The heating of the hall, as well as the office space is on electricity.
  • Possibility of gas connection
  • Concrete floors

Within the company Budućnost, there are 2 more production halls that are larger in total area:

  • Hall ''Budućnost 2'': 2250m2 whose height is 6.5m
  • Hall ''Budućnost 3'': 2150m2 whose height is 7.0m

Општинска управа Параћин, Томе Живановића 10. ,35250 Параћин , Србија
телефон +381 35 563 601 , факс +381 35 563 165, E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.